lördag 14 november 2009

Håll i hatten...

Ja nu sitter jag här en lördag kväll.... Efter en i och för sig jättebra dag och är sur och tjurig....
Karln va ju som sagt ute igår, trotts att det inte skulle blivit så, men men det är bra att han får umgås med andra än oss.
Men nått jag inte tycker är okej är att: han gnäller för att jag väcker honom 10.30, att han blir med släpad på handboll och att han grinar hela dan över att han är så trött och att han inte fått sova ut....
HALLÅ VÄLKOMMEN TILL FÖRÄLDRA VÄRLDEN...
Är man ute och svirar på kvällen får man bita i det sura äpplet och så snällt gå upp dagen efter...Ett annat alternativ är ju att inte dricka så mkt när man ät ute på krogen...
Och så ännu mer gnäll från mig: Eftersom det inte blev någon Johan Falk igårkväll tänkte jag att vi kanske ikväll kunde se en, men karln är så trött att han funderar på att gå och lägga sig nu efter att han nattat sonen.... 20.30!!!

Jajajaja det finns väl vissa där ute som tycker att jag inte har nått att gnälla över men JAG tycker det, just nu i alla fall.
Men allvarligt vill karln sova så kan jag ju inte hindra honom, han ska ju faktiskt jobba imorn och behöver vara utsövd...

Nu har jag tjurat och gnällt färdigt..

Idag har vi haft besök av g-mormor/morfar och mormor och Stefan. Jonte blev ju 11 mån idag så den traditionella fikan stod på schemat. Efter det vilade vi en snabbis och sen åkte vi och kolla på handboll, ingen vidare match men de van i alla fall. Jag hade fått för mig att det va A-laget men det va de inte sa nån i publiken.. Men men lite handbollstittande har ingen dött av..
Efter det åkte vi direkt hem till mormor och Stefan, där bjöds det på mat och Jonte fick en liten present på månadsdagen.

Nu är vi som sagt hemma, sonen är nattad men frågan är om han sover!?!?!?! Karln vill som sagt sova och jag vet inte vad jag vill...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar