torsdag 5 november 2009

Jag orkar inte!!!!

Jag är säkert skit fjantig.. Men den senaste tiden har jag inga nerver, inget tålamod och bryter mer eller mindre ihop för det mesta....
Idag va vi bjudna ut på Vikbolandet för att tillsammans med några andra barn prova på nestlés nya barnyoghurt. Jonte sluka båda smakerna i typ 3 skedar...Jag gissar att jag gilla´t.
Tack så jättemycket för inbjudan!!
Sen börjades det pratas dagis..(jajajajaja jag vet förskola, men det är dagis för mig som mamma som pedagog förskola!!!)
Jag fick spunk på vad jag hörde..
Hur faaan kan man som personal på ett dagis ha ursäkten...
- Hon får börja den 12 för vi vill minnsann ha jullov och semester vi med!!!!!!!
Åååååh det kokar i mig så fruktansvärt oproffesionellt...
Och inte nog med det, personerna det handlar om sökte dagisplats till 4 januari men fick först 12 p.g.a. föregående kommentar, de som sökt dagisplatsen till 4 börjar jobba 18 så nu när de fått plats först 12 så skiter det sig ju med inskolningen...
Fy faaan jag hoppas verkligen Jonte kommer till ett dagis där man har bra kommunikation med personalen....
Fy faaaan på ren svenska, sådär får man inte bemöta blivande dagisbarn+föräldrar....

Jo så vidare till mitt breake down..... Vi har ju oxå sökt dagis till Jonte till januari. Men tillskillnad från de mammor vi träffat idag så har vi ju inte fått fler papper än det vi fick straxt efter att vi sköt platsen.. Det pappret där det stod att vi är placerad i kö till dagisplats...Nu idag fick jag reda på att de som ska skola in sina barn i januari har tills imorn på sig att tacka ja eller nej till dagisplats.....
Vad innebär det??
Får inte Jonte någon plats eller??
Så direkt när vi kom hem efter yoghurt provningen slängde jag mig på telefonen och I ÖVER 1 TIMME FÖRSÖKTE JAG KOMMA FRAM TILL NÅGON PÅ KOMMUN SOM JOBBAR PÅ UTBILDNINGSKONTORET!!!!!
Hahahahahahahaha det kunde ju jag försöka med....Inte en jävel svara!!!
Så det är väl bara att ringa imorn igen då...
Vad gör vi om Jonte inte får dagis i januari...
Jag börjar ju skolan 4 januari, vi har inte råd med att masken ska vara pappaledig, då kan vi inte betala våra räkningar....

Faaan blir så ledsen, lesen på riktigt, skulle kunna sätta mig i soffan och totalbryta ihop och gråta floder just nu... Nu när jag trodde att det skulle fixa till sig när jag bråkat klart med Campus om min utbildning, ska jag då vara tvungen att bråka med kommunen om dagisplats åt mig son!!!!
FAAAN SKA DET VERKLIGEN VARA SÅ HÄR JÄVLIGT RESTEN AV MITT/VÅRT LIV?!?!!?!?

Nu tror jag att jag svurit klart...

Gaaaaah, men nu skiter jag i det här, bäddar ner mig i soffan med karl, flyr verkligheten och kollar på Johan Falk.....

7 kommentarer:

  1. Hej hjärtat!!!! Jag förstår att du blir vansinnig och orolig. Tyvärr så finns det dåliga förskolor, men även bra (hoppas de är fler), vad beträffar kommun så är jag inte ett dugg förvånad. Om du vill kan jag prata med några kontakter så du kan få några direktnummer.
    Det ordnar sig säkert, kram mamma.

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Vi har inte heller fått svar om dagisplats till januari....börjar ju undra vad som händer egentligen.....Hoppas det löser sig på ett positivt sätt för er (och oss). kram

    SvaraRadera
  3. det ordnar sig. i värsta fall jonte-nappar jag honom o tar med honom till skorpan på dagarna. där har vi roligt serrö. eller så tar jag semester o leker nanny. vi fixart! pöss påre!

    SvaraRadera
  4. Hej gumman,
    Ja dagiset har man svurit över många ggr men det löser sig alltid.
    Vi har faktiskt en bra erfarenhet av dagiset nu. Jag skulle ju ha börjat i aug o behövde då inskolning i juli då allt var stängt förutom jourdagiset men då var det en snäll fröken som sa att hon kunde komma och ha inskolningen med engla själv på det dagiset vi fått så det inte skulle vara ett annat. Helt underbart! Men sen räknande vi över mammadagarna o ändrade så hon började den 14 aug istället. Men jag trodde aldrig att det skulle ha gått.. Allting löser sig alltid men man får tyvärr bli upprörd många ggr innan lösningen kommer. Lycka till gumman!

    SvaraRadera
  5. tack alla underbara för peppningen.. och jag hoppas det löser sig för oss alla som ska ha inskolning i januari... kramar till er alla som följer och städer oss i vårt liv.// jonte virre

    SvaraRadera
  6. Jag har ju med sökt till januari .. Måste få plats då, jag ska ju börja jobba då gahh ! Men det är ju för sjutton platsgaranti ! SÅ sjukt alltså , men tror inte det kan stämma med att var tvungen att tacka ja redan nu , vi brukar få abrn till oss på jobbet som tackat ja precis innan de börjar..hmmm
    Men jag blev lite nervig nu med ! HOppas det ordnar sig för er !
    Kram

    SvaraRadera
  7. Dom har väl inte lov på dagis som på skolorna, så det verkar konstigt att man inte ska kunna få börja den 4 om man sökt då! Hoppas du får tag i någon i morgon, jag vet att det var krångligt när jag ringde o blev kopplad till flera, men det är ju en som har hand om ansökningarna i området, kommer inte ihåg vad hon heter... Kul om Jonte hamnar på samma dagis som Vincent, dom är verkligen jätte gulliga där finns inget o klaga på än så länge!
    Ja det var kul o se er i dag!
    Kram!

    SvaraRadera