lördag 7 november 2009

Medan golven torkar..


Jag passar på att blogga lite medan golven torkar..

Jag städar, karln är bakfull någonstans på landet (och är förhoppningsvis på G hemåt snart) sonen är på stan med mormor och Stefan..

Denna vecka har varit toppen på många sätt.
Vi har träffat många vänner,
Jonte har varit glad större delen av dagarna,
jag har gått ner 0,5 kg!!!!!


Jag har ju sagt att vi nte märkt av att Jontes tänder växer så det knakar...
Det fick jag äta upp!!!!!!
De senaste nätterna (dock inte inatt) har vår älskade son "läckt" lite från sina blöjor så att säga...
På klar språk har han skitit igenom blöjor, pyamaser och nu har vi nästan inga sängkläder kvar till honom och apselut inga pyamaser....Detta trotts att karln min numer kan allt om blöjor som han själv uttryckte det!!

Han va i affären och läste på alla blöjpaketen för att hitta BLÖJAN med det bästa skyddet, vi har den senaste tiden haft ICAs egna blöjor. De har varit bra men inte på natten som sagt.
Så karln kom hem med Pampers extra dry + eller nått liknande för 108 kr....
Herre gisstanes!!!
Men inte då, de läckte likförbannat dom oxå...
Det är veckor som denna som man saknar att man inte har en egen tvättmaskin...

Nehe nu tror jag golvet torkat, dax att gå upp och röja på vinden...
Just det jag har nu fått tag på människan som sköter vårt dagisområde. Vi har flyttats upp på listan eftersom vi nu är en arbetande och en studerande förälder, istället för en arbetande och en arbetssökande förälder.
Tyvärr 1: kommer vi inte att få Vimpeln som vi sökt eftersom det bara finns 2 platser där, men en dagisplats kommer vi att få.
Tyvärr 2: vet hon inte när i januari, så pappa får ta ledigt 2 veckor till att börja med från 4 januari och sen får vi se hur det blir.
När jag väl kom fram(efter en eftermiddag- och en förmiddags ringande) till rätt människa va hon som tur va himla trevlig och det gjorde mig lite lugnare......

2 kommentarer:

  1. Kan rekommendera Huggies, de hade vi till vår dotter. Fungerade super och läckte aldrig.

    SvaraRadera
  2. Synd att ni inte fick Vimpeln då, men skönt o höra att det löser sig!

    SvaraRadera