onsdag 24 februari 2010

tjejkväll på bauhaus...

först vill jag bara säga grattis till M och A som blivit föräldrar för 2:a gången och S har blivit storasyster till lillkillen S.

haha javisst serrö!!
kl 20,05 slogs portarna på bauhaus upp igen med tjejkväll och 10% på allt man handlade.. inte illa.. kom ju som ett brev på posten nu när jag talat förstånd med karln och fått honom att inse att vi måste fixa till det sista badrummet..
ja jag kan villigt erkänna att jag va lite väl optimistisk med hur mkt det skulle kosta till en början.. men jag tror helt ärligt att vi klarar det runt 10 lapp..
just nu är vi uppe i ca 3000..
idag köpte jag:
glaskuber med fixargrejer
väv till taperterna

kvar:
färg ca 3000 kr
matta med tillbehör ca 700-1500 kr
preimer och aquastop ca 1500
mattläggar kostnad ?? hoppas 2000 eller mindre....

för jonte gick det som vanligt toppen på dagis..
börjar bli bortskömda med det här..
när kommer smällen??
idag sov han längst av alla barn 2 tim och 10 min...
imorn lämnar mamma på dagis för att sen åka till linköping och plugga uppsats..
pappa hämtar kl 16, efter hans spännande spännande......!!!!

imorn ställer vi kl på 06.00
ÄR DET HOCKEY!!!

1 kommentar:

  1. Vad kul det var att få gå i lugn och ro och slippa karln och barnen på bauhaus *ler* Jag hittade dock ingenting som jag direkt kände för så jag måste fara runt lite och kika golv. Men idag bröjade jag riva tapet i alla fall =) Det var riktigt roligt.. Lennie kom hem och hämtade matlådan och undrade vad jag gjorde *skrattar* Men han sa inget utan jag mig en spackel så det skulle gå lite lättare så jag antar att han är inställd på det nu.. Golvet får vi nog vänta med ett tag men man kan ju allt riva tapet o måla väggar, tak o snickerier till en början =)
    Vad kul att Masken gått med på badrummet. Hur stort är det? Har du inga bilder på lägenheten som du kan lägga ut.. Är så nyfiken =)
    Kram kram Jenny

    SvaraRadera