måndag 15 mars 2010

en del rolig och en del äcklig


jag börjar med det roliga....
en golvläggarkarl va här och kolla badrummet nu på eftermiddagen
golvbrunnen är okej så inget brunnbyte här inte..
det är bara att riva ut det gamla och sätta in det nya..
väntar nu på ett kostnadsförslag från karln som va här idag..
sen är det bara att välja billigaste.

jag skulle ju som sagt försöka mig på att jogga när jag hämtar lilleman..
1: är man tjock har man ofta ansträgnings astma....
2: när det varit vargavinter är det IS ta mig faan överallt
3: detta är ingen bra kombination om man försöker jogga.. men lite lite lite jogging blev det allt.. bättre än inget..

imorn är det långpromenad med mimsan som gäller..
eftersom vi är urfattiga båda två så blir det längpromenader tills vi har råd med träningskort..

idag på förmiddagen innan jonte gick till dagis så..... vurpa han ur leklådan och planterade pannan i vardagsrummsgolvet... skapligt snygg bula med tillhörande blåmärke!!!!
jag försökte fånfa det på bild..

ja ni ser kanske lite...
hoppas inte blodet rinner ner och blir till en blåtira..
risken är ju ganska stor...

sen till det äckliga med vår son....
han har en fettisch.. eller nått åt det hållet..
han bajsar typ alltid i badvattnet...
mindre trevligt!!
vi blev informerade på babysimmet att barn typ aldrig bajsar i vatten.. det ska va nån reflex eller nått..
OCH SOM VANLIGT SÅ ÄR VÅRT BARN MR TVÄRTEMOT!!!

men vi älskar den äckliga lilla krabaten ändå!!!!!

1 kommentar:

  1. Åhh vad bra med brunnen! Kul äntligen drar projektet igång.. Hoppas han lämnar förslag fort.. Kommer Masken hjälpa till att riva eller håller han sig utanför allt i ditt projekt ;)
    Oj hoppas att det inte blir en blåtira..
    Hihi ja alla barn är ju speciella, skrattar..
    Er som poopar i badet.. Hihi lite roligt faktiskt fast kanske inte för er *skrattar*

    SvaraRadera