onsdag 3 mars 2010

syselsätta...

ja eftersom jonte va så trist natten mellan mån och tis har jag nu hittat på olika sätt att avleda honom från trötthet och gnäll så länge som möjligt..
igår tillexempel så skruva vi ihop en liten ikea möbel...

idag har vi hämtat tvätt i tvättstugan, damsugit halva lägenheten, sparar resten till imorn och så har vi badat i vasken. tyvärr hände ett litet missöde i vattnet så det blev inget långt bad....

kolla vattnet på bänken!!!
både igår och idag lyckades jag ha honom vaken till ca 19-19.20..

idag va vi ju hos handledaren med uppsatsen... och gissa om det va fullklottrat med kommentarer i arbetet.. vissa kunde vi avstyra direkt men många många kvar.. känns rätt tungt nu.. "MY AS" att det är 10 veckor man har att skriva på, vi räkna idag och det är 7½ vecka effektiv skrivtid och då ska man ändå lämna betänketid till de man planerar att intervjua.. så inga 10 veckor här inte men men det visste man kanske innan, att det skulle bli tufft menar jag..

funderar på att muta någon av mina kära vänner som redan skrivit att läsa igenom och komma med tips. men men som sagt möte hos handledaren, efter mötet fick jag lite chock och ringde i mindre panik till min kära mor och undra om de kunde ta jonte en timme eller så, så att jag kunde skriva lite direkt efter mötet.. som tur va kunde de det och jag fick lite gjort. nu när lillfisen gått och lagt sig satte jag mig direkt med uppsatsen.. inget roomservice eller grey´s för mig inte...
imonr blir´e att gå upp "tidigt" och äta en stadig frulle för att sen bege sig till tattostudion på drop-in.. pirrigt.. jag hatar verkligen att tatuera mig men det blir fint efteråt...

efter det är det bara att åka hem och ta tag i uppsatsen igen.. har en liten gnutta motivation nu så det är bara att ta tag i den och hålla fast..
men nu är det sängen som gäller..
natti natti

2 kommentarer:

  1. Åh du måste lägga upp en bild sen så vi får se konstverket!Lycka till med uppsatsen, jag är inte avundsjuk!!!

    SvaraRadera
  2. Håll ut och kämpa på snart är uppsatsen klar och då får du pusta ut och kankse unna dig något kul ;)Hejar på dig!
    Skönt att din mamma ställer upp när det krisar..
    Tatueringarna blev jättefina!
    Kram

    SvaraRadera