fredag 12 mars 2010

hmm mattläggare, rotavdrag och kostnadsförslag

ja det är lite pillrigt det där med renovering av badrum..
har nu fått kontakt med 2 mattläggare. den ena sa priset 1000-2000 kr den andra ska återkomma under dagen..
2000 kan jag absolut tänka mig att ge.. hade räknat på MINST det dubbla..
men som sagt rotavdrag....!?!?!?
vet inte om det är draget i priset 1000-2000 eller om man drar av det efter..
får luska lite mer i det där..

så hittills har vi fixat
badrumsmöbler, hylla,lampa mm ca 850-900:-
glaskuber ca 900:-
"sätta-ihop-set" till galskuber ca 1500:-
matta ca 1000:-

återstår att fixa
färg, spackel,väv...(beställs antagligen idag)
underarbete till mattan...(fixar mattläggaren)
RIVA badrummet

VAD kan jag ha glömt?!??!
ja nått är det säkert men om 2-3 veckor kanske vi har ett nytt fint badrum. vi får hålla tummarna..

efter att jag lämnat lillknodden på dagis fick jag den geniala idén att jag skulle jogga!!!!
hahaha efter 500 meter dog jag...
skulle handla lite så när jag klev in på ica supermarket spiralen visste jag inte var upp eller ner va....
kanske ska göra det till en vana efter att jag lämnat lilleman på dagis..
jogga hem....??
hur många veckor tror ni det tar innan jag orkar jogga hela vägen hem?
och hur många veckor tror ni det tar innan jag orkar jogga hela vägen hem utan att vara helt död?!?!?

1 kommentar:

  1. Åhh vad kul med badrummet.. Ja det tål att ta reda på att om det är innan rot eller inte *ler* Är avis vill med få ordning ;)
    Hihi har du joggat, vad duktig du är.. Ja ta det till vana.. På 2 veckor lär du inte vara död om du gör det varje dag vill säga.. hihi lycka till! Kram

    SvaraRadera