onsdag 29 juli 2009

Förvirrad unge..

Ja det är inte konstigt om vår unge börjar blir förvirrad om vem som egentligen är mamma och pappa... De senaste 3 dagarna har han sett mer av mormor och Stefan än mamma och pappa.. Så idag (dag 3) när mormor kom för att hämta honom igen sken han upp som en sol...Sån respons får inte vi då vi hämtar honom.....!!!!!
Ja min underbara mamma har ännu en dag ställt upp och tagit hand om vår lilla terrorist, så att jag kunde städa efter all fogning igår... Jag hann men riktigt mkt tycker jag om jag själv får säga det...
Dammsög kök, toa, hall, vardagsrum, jontes rum och våttorkade samtliga dessa rum oxå.. Jag hann även skrapa/pilla/tvätta bort en del överflödig fog som inte ville släppa igår..Tyvärr syns det knappt då jag har en hel del kvar innan det är klart...Men är man småbarns föräldet går det lite saktare..

När vi hämta Jonte hos mormor och Stefan berättade de att han minsan badat idag igen i poolen och att Stefan och Jonte knallat omkring på gräsmattan.. Efter mormor bar det av till pappas mormor. Där fick vi fika och hade det himlans trevligt...Vi ses ju inte så ofta men det va som sagt trevligt.... När vi åkte därifrån åkte vi och handlade och självklart så somna lilleman i bilen. Då passade vi på att åka ut till Ljunga och läman R´s skiva och hämta mina vv-böcker J lånat... P, J och N va där...Hon va jätte söt N, lika gammal som E..

Och det slår aldrig fel. Tänk att vi alltid ska glömma nått!! Maskens mormor ringde när vi va i Ljunga.. Jag hade glömt min mobil där, så darling lämna mig och Jonte hemma och åkte och hämtade mobilen..

Nu sover Jonte så sött efter att pappa stojat ur honom den sista energin..
Jag ska lägga mig i soffan och glo på Miss Marple...

2 kommentarer:

  1. Som ni vet så älskar vi att ha er lilla guldklimp hos oss. Nu på kvällen så smög Stefan ner för källartrappen för han tänkte att Jonte sov, man blir nog lite skadad, men det är härligt.
    Stefan kom på att ni kanske hade det körigt hemma så vi försökte få kontakt med er om ni ville komma och äta men det ordnade sig väl för vi fick inget svar på uppringningen. Hoppas Jonte sover gott och du kan andas ut lite nu. Jag tycker du är jätteduktig som dubbeljobbar med barn och hem nästan själv. Masken tar sitt ansvar när han är vaken förstås men dagarna ska ju gå runt.
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Vart har du tagit vägen ? Saknar dina inlägg ! Upptatera lite =) Kram

    SvaraRadera