måndag 13 juli 2009

Road trip

Idag har bilen tagit Jonte, mamma, mormor och Stefan till Arkösund..Mormor och Stefan ville köpa lite fisk, medan de gjorde det så kollade vi på båtarna, för det luktar ju så förfärligt inne i fiskboden..Jonte glodde med STORA ögon på princess-båten som latill precis där vi stod..

Efter det gick vi vidare till hotellet, där vankades det lite minilunch. Mormor och Stefan tog en öl och gladde sig åt att de minsann hade chafför..
Jag har i hur många dagar som helst varit SJUKT sugen på pankisar så trotts att det va barnens meny så beställde jag det.. Då frågar servitrisen "är dom till dig eller barnet"...... De va ju till mig så det sa jag, då svarade servitrisen lite sött "egentligen får jag inte servera barn över 12 år från barnmenyn"....... Men hallå!!!!!!!!! Om jag bara är sugen på lite mat så är väl barnmenyn bättre än att jag inte köper nått alls...Efter den kommentaren sa jag lite gulligt "DÅ är dom till barnet!!!!"
Jävla fasoner...
Jag säger som Stefan hade man varit utomlands hade man fått som svar
"Okej I´ll fixa a larger to you" ..
Varför skapar vi mer problem än som behövs..
Men men jag fick i alla fall mina efterlängtade pannkakor...
OCH SÅÅÅÅÅÅÅ GOTT DET VA!!!!
Och Jonte fick faktiskt smaka pannkaka så man kan säga att de va till honom!!!!!!!!!!!!!!
Han tyckte det va gott, eller han åt som han gör med allt man stoppar i munnen på honom..

Efter Arköbesöket hängde vi på hem till mormor och Stefan. Det va trevligt och så kom pappa oxå dit, snälla P skjutsade honom.. Och morbror R va ju oxå där och det är ju alltid hysteriskt kul.

Nu försöker en aningen övertrött kille (imorn 7 månader) sova efter en skitrolig dusch tillsammans med mammsen..
Jag ska fixa mig lite jordgubbar och mysa ner i soffan, hoppas min karl för en gång skull är lite mysig han med...

1 kommentar:

  1. Tack själva för en jättehärlig dag, mys på och sov så gott,mormor.

    SvaraRadera