söndag 19 juli 2009

Malmö 17-19 juli


Javisst,vi packade minibussen full runt 08.00 i fredagsmorse och begav oss mot Malmö. Dt fungerade och flöt på alldrles utomordentligt och vår som skötte sig exemplariskt,vi stannade bara 2 gånger på ner resan.


Vi bodde på Mayfair Hotel ¤¤¤¤....Lyx
De bytte mattor i entrén varje dag...En liten kul finess..


Åååååååååååååååh vad vi har haft det bra.. Det har hänte så mkt... Vi har varit på resurang..
Och jag förstår inte vad vi gjort för att få ett så duktigt barn... Inte ett gnäll, fast att vi säkert satt på resturangen i 2-3 timmar..I slutet började han dock bli lite trött, men inte ett enda litet gnäll kom det från honom.. Mm det kom desto mer skratt, skrit och glädjetjut..
I lördags gick vi upp skapligt för att käka den beryktade frukosten...Jag tog inga kort men tro mig att det fanns FRUKOST!!!!! Som jag skrivit tidigare så har jag ju ett sjukt sug efter pannkakor.... Och tro mig när jag skriver att jag ätit pannkakor till frulle 2 dagar i rad!!!!!

Tågstationen i Malmö va konstigt nog ganska tom på folk, men det gjorde ju inget, huvudsaken var att vi fick plats på tåget mot Köpenhamn..
Vi strosade runt längs Strögets gator och torg, vissa i sällslapet drack en och en annan öl.. Jag har väl i ärlighetens namn inte varit sååå duktig denna helg med pointsen men jag har bara hållit mig till lightläsker... Alltid något!!

Vi va självklart på Tivoli...Man kan ju inte va i Köpenhamn och INTE gå på Tivoli!!!
Jotes pappa är lika sjuk som vanligt när det gäller karruseller... Jag har galenskapen på film...

Jontes mamma är lite mer förståndig i karrusell val tyvärr hade hon inte förstånd nog att välja en karrusell där hon + sonen fick plats...Stackars Jonte han sitter som en, jag vet inte vad....


Inte nog med att vår son varit helt underbar och inte gnällt en enda gång trotts att han inte fått de rutiner han brukar med sovning och dyl... När vi kom hem från Köpenhamn i lördagskväll så passade den lilla filluren på att KRYPA!!!!!!!!
Javisst...Det är sant vår älskade son lärde sig krypa på Mayfair hotell i Malmö...Det är till att vara snobbig!!!
På denna matta i kaffesalongen tog Jonte sina första trevande krypsteg..
Vi bodde som sagt på ett jättefint hotell och Jontes resesäng är en helt underbar julklapp som passar vart vi än befinner oss...Tack än en gång farmor och Tage

Inte nog med att vår kräsne lille son lär sig krypa på lyxhotell, han tog sitt första bad i ett badkar på ett lyxhotell....


Nu är vi hemma och nästan helt upp packade...Vi lämnar resten till imorn..Orkar inte..Även om vi har haft en toppen helg och himlans roligt så tar det på krafterna... Vi ska nog dega i soffan ett par timmar innan jag går och lägger mig och min älskade stackars sambo åker till jobbet...



MEN TRO INTE ATT JAG GLÖMT!!!!

Jag sparar bara det bästa till sist... Visst visst vi har haft en toppen helg, MEN det är inget mot vad min älskade vän M och sambo varit med om...
Runt kl 02.00 den 17/7 föddes E!!!!!!!!!!!!
Såååå lycklig är vi för er skull...
Och vi kommer GÄRNA imorn och kollar på underverket (om ni inte är stormade av andra besökare)

1 kommentar:

  1. Härligt att ni blev nöjda med malmöresan, det är vi också. Det var underbart att ha er med, särskilt er otroligt glada, trygga och underbara son. Vi måste göra om det någon gång till något annat ställe på vår jord.
    Kramar mamma/mormor och Stefan

    SvaraRadera