måndag 6 juli 2009

Ruggigt värre...

Idag har det verkligen varit en rugguggle dag...
Jag är trött som en gnu..Jonte sov jättedåligt inatt..
Jag skojar inte, jag va säkert upp 10 gånger under natten och gav honom nappen när han vaknade med ett tjut och börja gråta direkt... Jag antar att det beror på att vi flängt omkring så mkt fre-, lör- och söndag..
Eller så beror det på tänder men jag är tveksam, känner inget i munnen men vem vet...
Idag sov han 3 gånger under dagen, över en timme varje gång och så somnade han runt 19 nu på kvällen, utan välling eller nått... Vi har en flarra redo i kylen om han vaknar.. Han har oxå varit en riktig pain in the as, idag.. Man kanske inte får säga så, men han gnällde så fort han inte såg mig eller fick vara i min famn...Jag blir galen...

Annar har vi inte gjort speciellt mkt idag, jag vilade när han sov, lagade mer barnmat eftersom den håller på att ta slut igen..Matvraket nr 1 bor här hemma..

Nu ska jag ta mig lite earthgubbs och lite glass...15 spän litern på maxi......
I LIKE ALOT!!!

4 kommentarer:

  1. Hej Virre. Jag hade samma problem med Vincent när han var runt 7 månader.Han sov jättedåligt vaknade och grät och ville absolut inte vara själv, kunde inte lämna honom själv en sekund.. jättejobbigt var det. Det höll i sig i några veckor högst sen lugnade han sig. De går ju tydligen igenom en fas vid 7-8 månader-separationsångest! Det enda man kan göra är att vara där och ha dem hos sig så mycket man kan=) Vi hade ju också Vincent i eget rum och har det fortfarande och det ska man fortsätta med bara man är beredd på att man får springa upp och ner X-antal ggr per natt=(
    Nu kanske det bara är något temporärt för Jonte med ifall det är samma sak han går igenom (jättevanligt) så har vi gått igenom samma sak! ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Det är bara att hålla ut och försöka se det positiva i det lite jobbiga, Jonte börjar nog bli medveten om att det finns en MAMMA och en PAPPA i hans liv. Det måste han få bekräftat hela tiden, även när han sover själv i sin säng.
    Puss och kram mamma/mormor

    SvaraRadera
  3. Shiit, låter som vår kille mitt i prick... Han har varit jättegnällig i 2 dagar nu och sovit jättedåligt på natten - vaknar flera gånger och är i stort sett otröstlig. Fattar inte vad det är, men han hade liknande tendenser när hn fick sina första tänder så kanske... kanske inte usch vad jobbigt det är när man inte vet. Ruggigt väder som fanken. Massa kramar till er från Linus och mig

    SvaraRadera
  4. Man får visst säga att dom små kan vara en "pain in the ass" ibland =D Leo kan vara nog så trälig en riktig liten terrorist vissa dagar ;)

    SvaraRadera