torsdag 3 september 2009

Aktivera mera!!

Jag håller fortfarande fast vid att vi bör aktivera Jonte på förmiddagarna eftersom han annars somnar så lätt.
Så idag stog det cykling på schemat.. Jag och Jonte på nya Kungen (cykeln heter Kungs) och Masken på min gamla GT mountinbike(hmmm borde ta en kurs i eng, jag suger på att stava...iof gör jag ju det på svenska oxå så va fään!!)
Ja just det vi va ju påväg på cykelstrapats...
Styrde kosan mot Wasaparken där vi gungade, lekte i sandlådan och träffade P och hunden C som va lika glad som vanligt..(P alltså ;) hihihihihihi..)
Sen drog vi iväg med hojarna mot HC.. Skulle shopa lite och kolla hur helv---t ser ut..

Vi shopade en tunnare mössa(M en övergångsmössa....;) ) och sokiplast med Snobben på. Så hitta vi en present till Jontes kompis E.. Vi hoppas mamma M och pappa P tycker om den annars får de byta..

På väg hem från HC känner jag helt plötsligt Jontes hjälm som studsar mot mig hela tiden och Masken bryter ut i ett *asg*. Jonte hänger som en hösäck i selen och sover som en gris...
Inte dåligt lik mamma eller vad säger du mormor??

Vid 4 hämta Masken sin nyinköpta cykel, han är sååå stolt. När vi skulle lägga oss igår va han som ett barn...
*Vet du vad jag har?*
*Jag har fått en ny cykel*.
Det va meningen att jag skulle möta M på friskis vid 16.40 men efter omständigheter så kom jag först 16.45-50... Jag säger bara KARLAR!!
Det gick bra att träna, vi körde en lite lagoma start...

Imorn där det av till huvudstaden och en supermini semester för min och karl..S kommer och hämtar Jonte vid 9 imorn och vårt tåg går 9.33.
Ska bli så skönt att bara strosa runt bara vi två...

Nu sover sonen, karln sitter på terassen och jag ska ta en VÄLBEHÖVLIG dusch...

Kram på´re

2 kommentarer:

  1. Vad är det med cyklar och barnen i Ahlinsfamiljen. sömnmedel eller.....?
    Visst är det kul att cykla med dessa små liv!
    Kram mamma, ha dt så mysigt i morron, det ska vi ha.

    SvaraRadera
  2. Oh vad gulligt att han somnade, med andra ord får du godkänt i betyg på cykelrundan. Han var inte livrädd *skrattar*
    Mysigt att ni har semester. jag ser inte min karln nånting längre iom att han renoverar huset. Lite trist iom att vi bara hade 1 vecka tillsammans i somras med men snart är huset klart :-)
    Ni får ha det så himla mysigt i Stockholm.
    <3 Njuuuuut av varandra <3
    Kram Jenny

    SvaraRadera