torsdag 17 september 2009

Softardag

Idag har vi bara softat och tagit det lugnt..
Just det jag va inte uppe en enda gång inatt, Jonte börja trixa lite vid 5 men somna om till 6. Då va det vällingdax och sen somna vi om till ca 9-9.30.
Har som sagt tagit det lugnt idag. Gick ner på stan vid 11 och strosade runt i affärerna, jag va sugen på en ny tröja men hittade inget som dög. Det blev ett par knästrumpor från indiska istället.
Träffade H med sonen C och R med sonen V, stod och snacka goja ett tag och bokade att ses nästa vecka. Träffade även mammas kusin P. Och så sprang vi på A, K och F.

Hemma igen käkade vi och efter lite trixande i sin säng så somnade Jonte tillsist, men jag behövde inte gå in till honom, förutom när smartskaftet stuckit ut benet genom spjälorna och satt sig fast. Va faktiskt lite obehagligt för han satt fast typ vid knäleden och benet såg ut att ha en lite konstig vinkel. Men efter lite krux så fick jag loss benet och han somnade om..
Jag passade då på att vila lite jag med innan det bar iväg mot Åby och husvisning!!!

17 va det visning av drömhuset på Grönagatan 10 i Åby. Det va jättemysigt och hade abselut fungerat som en sommarstuga om inte grannen hade bott ca 50 cm från éntren och priset inte varit 1.300.000. Vilken tur att vi ändå åkte och kollade annars hade jag undrat ihjäl mig.. Nu är vi i alla fall igång med hus tittandet så om 1-1,5 år kanske vi känner oss redo att köpa..

Nu blir det lite mys med familjen innan sonen ska sova, karln ska iväg och fika och jag ska ställa mig på crosstrainern när idol är dumburken!!

3 kommentarer:

  1. Oh vad kul med husvisning =) Det kommer dyka upp mycket objekt som man har höga förväntningar på och så blir det raka motsatsen när man väl kommer dit men det är det som är bra att gå på många då vet man vad man vill ha i slutändan =)

    Crosstrainer vad duktig du är.. En sådan kanske man ska skaffa sig i framtiden men har nog för dålig självdisciplin så den lär nog bara stå och samla damm dessvärre..
    Hoppas allt är bra med dig.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hahahaha Jag fatta inte ens! Håller mig till den här Jenny´n =) ( Är snurrigare än vanligt, skyller på amningen! FRågan är bara vad jag ska skylla på sen....?) =)

    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  3. Ååå vad kul att ni tittade ändå. Såg så himla fint ut på bilderna =) Nu har du gett mej hemnet feber *fniss* Sitter där halva dagarna o drömmer mej bort :)
    O det där med spjälorna är jobbigt , Liam har oxå fastnat rejällt några ggr fast man har spjälsängskydd- Det hjälper juh inte , varför spjälsäng egentligen ?? Kom på något bättre med hela sidor lr nått =D

    SvaraRadera