fredag 18 september 2009

Pojke till salu...BILLIGT!!!!

Detta inlägg kommer inte va snällt..
Jag är ingen snäll person idag och det är helt och hållet vår sons fel...

Jonte somnar så sött och bra igår runt 20 tiden och ger inte ifrån sig ett enda knyst. Jag sorterar kläder tills jag ska stå på loppis. Vid tolv tucker jag att det är dax att sova.. Kryper ner i sängen, ligger och vrider och vänder på mig ett tag OCH precis när jag hittat ett skönt liggsätt så........
UUUUIIIIIÄÄÄÄÄÄ UUUIIIÄÄÄÄ UUIIIÄÄÄ otröstlig gråt..
Jag provar att stoppa in nappen och lägger honom ner men han far upp som en fjäder och ställer sig och tjuter i sängen.
Jag tar upp honom och sätter mig i gungstolen och sätter på baladskivan. Då lugnar han ner sig..Vi sitter så 30 min.
Jag lägger ner honom och hinner precis ut ur rummet, DÅ, UUUIIIÄÄÄ UUUIIIÄÄÄ...
Jag ger honom lite panodil, han har kört så mkt med tungan de sista dagarna så det kanske är en lite tand som irriterar och förstör nattsömnen..
Jonte blir lite lugnare...
Jag går in och lägger mig kl är då ca 01.30...
Försöker hitta tebax till det där sköna liggsättet... 20 min senare, UUUIIIÄÄÄ UUUIIIÄÄ UUUIIIIÄÄÄ...
Jag ligger kvar i sängen och tänker det går snart över...Efter ca 20 minuters tjut till och från blir det mer ihållande så jag tänker på mina grannar och går upp och hämtar in honom till vår säng...
Tyvärr han min sambo "förstört" vår säng. Han har använt den som lekställe.
Så när vi kom i till vår säng så blev Jonte jätteglad, snurrade runt, klättrade, klängde och skrattade...
DÅ VA KL CA 2-2.30..
Här bröt jag ihop och börja storlipa...
Jonte blev helt paff ochparralyserad en stund sen va det fart igen...
Jag gjorde mitt bästa att få honom att ligga hos mig men INTE DÅ!!
Jag gav upp gick ut i vardagsrummet med ungen... Där börjar ungjä--ln leka och ha skitkul..
Kl är runt 2.30...
Jag ringde upp min kära sambo på hans jobb och började lipa igen..
Jag är verkligen inte gjord för barn när jag är trött...De va ju inget att lipa för egentligen men jag va så JÄVLA TRÖTT!!
Vid 2.45 började Jonte gnugga sig i ögonen och jag bar in honom till hans säng..
2 min senare UUUIIIÄÄÄ UUIIIÄÄÄ UUUUIIIÄÄ nu va det hjärtskärande gråt..
Han hade bajat i blöjan så jag bytte blöja på honom, han småsnyftade och hulkade fortfarande så jag tog honom i min famn och satte mig i soffan..
Då va klockan 3 han somnade på ca 2 min men för säkerhets skull så satt jag kvar med honom i famnen till 3.30.
När jag bar in honom va kan totalt medvetslös. Efter det sov han till någon gång runt 6.30-7.
Då(min sambo har kommit hem) tar sambon Jonte.
Stoppade in nappen, vid 7.30 och lite gnällgråt gick sambon upp och gav Jonte välling.
Sen satt han och kämpade för att hålla sig vaken medan Jonte lekte för fullt på golvet..
Jag skulle få sova lite, vid 10 vaknade jag.
Gick ut i vardagsrummet och hittade en sprudlande glad och aktiv terrorist och en sambo som va så rödögd att jag nästan trodde ögonen skulle trilla ur skallen på honom..
Vi gjorde en vild chansning vid 10 och ringde monstrets farmor och hoppades på att hon va ledig idag...Tyvärr var farmor sjuk så vår smarta plan gick i stöpet..

Nu sover Jonte sen 30 min, sambon snarkar så jag tror att tavlorna ska ramla ner och jag funderar på att gå och lägga mig medan lugnet fortfarande finns på Skepparegatan 38 4tr.

HUR HAR ER NATT VARIT??

9 kommentarer:

  1. Nämen gud vad jag lider med er! Det är ju kanske tänder på G Vincent var likadan när hans första kom..! Dov inget var bara gnällig och asglad om vartannat.. Det blir bättre snart!

    SvaraRadera
  2. Jag har sovit hela natten :) Men jag hade en liknande natt för ett tag sen då var det en snorig son som var ledsen. Man blir ju galen, speciellt om man är van o få sova. Det är nog somsagt tänderna som spökar, hoppas ni får en bättre natt i natt!

    SvaraRadera
  3. du det var ingen dans på rosor i natt för din del direkt =( tro mig ibland vill man bara koppla bort allt som har med dom små liven att göra, även fast man inte kan. Men thats life when you became a mom I know ;) kram påer

    SvaraRadera
  4. Ojojoj, förstår precis att ditt humör lever ett eget liv idag. Min natt var bra.. dock vaknade Linus vid 4 men då fick han välling och somna om direkt och sov sen till 09.30 - Nu sover han igen sen 1 ½ timme tillbaka.. Haha, vissa dagar sover han väldigt mkt. Jaha, nu vakna han hör jag hans glädjetjut där inne.. tänk om man själv kunde vakna med en glädjetjut. Haha :) - Hoppas fredagsnatten blir lugn, tänker på dig idag. Kram Åsa o Linus

    SvaraRadera
  5. tack alla för de fina kommentarerna och jag THATS LIFE WHEN YOU BECOME A MOM.....men det hjälps inte, man blir pisstjurig ibland ändå...men det räcker att dom som sagt vaknar med ett glädjetjut... i det stora hela är det underbart att ha barn och jag ångrar egentligen ingenting trotta jobbiga dagar och nätter...de små liven är ju det bästa vi har...virre

    SvaraRadera
  6. Ha ha ha ha, jag hängde me!!! =) På alla J ;)

    När man är så där trött så blir lätt allt skit, betyder ju inte att man inte vill ha sina barn för det! Jag är ju sjukt trött för tillfället, inte pga av L & O men de påverkas ju hur som haver av det....

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  7. Hihi vilken liten busunge ni har.. Förstår att du blev frustrerad =) Hoppas denna natt blir bättre.. Kram

    SvaraRadera
  8. Om det kan vara till någon tröst så har jag faktiskt haft det precis likadant å jag grät oxå som en tok dåre , hihi. När man tänker tillbaka så skrattar man hur man kan sitta o böla som en barnrumpa framför sitt egna lilla energiknipebarn =) Hoppas natten blir bättre !

    SvaraRadera
  9. Man måste få känna så ibland... fanns det ingen ånggerrätt, men dagen efter är ju nästan alltid mysig och härlig, men just dom där nätterna gör en ju vansinnig. Vi hade en sån natt i natt. Nathalie med magknip och Cornelia med en stor tand på väg... Jätteskoj att vara vaken mellan 2-4 och försöka trösta dom... innan jag bröt ihop hann jag väcka Danne som skulle jobba kl 7, men vad ska jag göra när tjejerna behöver tröstas samtidigt..... Det finns bra och dåliga nätter och bra och dåliga dagar, tur är att man minns de bra dgarna när månaden är slut *ler*
    Stor kram och massa förståelse för dina känslor.

    SvaraRadera