lördag 5 september 2009

Mys-minisemester/ En dag i Stockholm

Igår drog jag och min älskade sambo på endags mys-minisemester till huvudstaden. Kl 8,30 kom S och hämtade Jonte och skjutsade ner oss till tåget som gick 9,33.

Vi lunchade med toast och dricka...
Frågan är om stället hette The coffe place....eller....The Coffe Place...??
Gott va det i alla fall...



Vi mellanlandade på Wikströms kvarters pub så att sambon fick tanka på lite energi med en kall falcon..
Sambon förklarade för mig att denna manick nedan är så att huset kan flyga iväg....?!?!?
(vad va det i den ölen???)

Harry Potter liknande affärs skyltar byggde på mysstämningen

VARNING VARNING!!!
Dessa affärer är beroendeframkallande!!!!
Jag bara ÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAR dom.....
Tillskillnad från rapporterna vi fick från stan så hade vi soligt, blåsigt och uppehåll hela dagen förutom ca 15 min. Men det gjorde inget för då satt vi på fik...

Lyx på La Rosa Café... En pajbit åt oss var och en kärleksmums att dela på...
KÄRLEK!!
Ääääääntligen fick vi köpa biljetter för att ta oss in på Grönan...(1 tim i kö)
Hysterisk kväll...Håkan Hellströn skulle tydligen spela...
Som de flesta vet så har jag en galen sambo så INSANE passar honom utmärkt..
Karln är den svarta fläcken mellan husväggen och det gula på "vagnen".
jag stod och väntade på honom i sammanlagt ca 50 min...Lite trist men det va det värt, för jag hade ju tjatat till mig div. saker under dagen..

MMMMMMMAAAAAAAAAATTTTTTTTTT!!!
Kanske inte den bästa men fäääään vad det smaka gott på tåget hem efter ca 10 timmar i Stockholm.

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ni verkar ha haft, men jag vidhåller att något "fel" måste han ha, din sambo, som ger sig in i sådana där vansinnes turer. Stefan tycker förövrigt att det är alldeles för tyst här hemma nu. Av någon anledning är det tydligen inte lika intressant att prata med mig som med Jonte (undrar vilken nivå han befinner sig på)
    Tack igen för de underbart härliga presenterna vi fick, de gör sig jättebra i vitrinskåpet.
    Kram mamma.

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt ni ser ut att ha haft det. Nu sitter man lite små hungrig och bilderna på pajerna o mumsen såg ju verkligen smarrigt ut.. Mmmmm.. Härligt med en liten mini semester.. Kul för man får lite ideér själv på vad man vill göra när nästkommande bebbe blivit lite större så man kan lämna bort båda 2.. Nu blir det nog inte så mkt egentid på många månader :-) Hihi men vad gör det man kommer att ha 2 underbara barn o njuta av istället, ler.. Hur gammal är Jonte nu? Några fler barn inplanerade? Kram kram

    SvaraRadera