tisdag 22 september 2009

Öppna förskolan

Redo för öppna förskolan

Jepp idag runt 10 så kom vi till öf, vi mötte H med sonen C som vi bestämde förra veckan, skulle ev. kommit lite andra oxå men så blev det inte denna gång. Vi lekte och sjöng som bara den...
Jag e lite putt på reglerna om att barn får börja på dagis först efter att de fyllt 1 år... Det kanske är en bra regel, med tanke på att vissa barn som behöver vara hemma längre för att bli redo, är ju så att vissa föräldrar kanske inte ser till barnets bästa ibland.
Men jag känner verkligen att Jonte är redo för dagis.. Han älskar verkligen att vara runt andra barn och skiter totalt i mig när vi är på öf..

Vid 12 hugget börja han bli lite eledig, så jag packade ihop och begav mig hemåt. Jonte somnade i vagnen så jag tänkte at jag skulle ta en repa på stan medan han sov...Det slutade med bildresultaten nedanför, detta hann jag med på den tiden Jonte sov.. Idag dög det nämligen att sova i vagnen i över 1 tim. Det va länge sen det hände.. Träffade en gammal vän oxå M. Himla kul att se dig och jag håller med dig, det är skönt att träffa nån som tänker och känner lika om familjesituationen... Kram på dig..



Vantarna och Kiamasen (mosters ord på pyamas) är inhandlade på Klippet...
Vilken affär, där finns allt och billigt oxå...Kanske borde gå dit oftare...
Vid 16. 30 idag är det husvisning igen...

2 kommentarer:

  1. Haha, såå jäkla kul.. Jag har köpt exakt lika dana vantar till L på Klippet, ska gå o köpa ett par till för de va skiitbra och precis lagom. O du Virre jag ser att ett av dina nya plagg kommer passa super på NKIK-festen :) För du har väl betalt? :) Kraaam Å & L

    SvaraRadera
  2. Bra Virre, det ska vara inbetalt senast 25/9. Hur gick det med Jonte igår, när somna han? :) och hur gick husvisningen?, vart var ni? Kram Å & L

    SvaraRadera