söndag 13 september 2009

Är det ett problem??

Ja det kanske inte är så viktigt men jag undrar om det börjar bli ett problem...
Vår son har i 2 veckors tid under min sambos semester sovit praktiskt taget hela nätterna igenom..
Vi har knappt behövt gå upp och ge honom nappen.
Det brukar jag få göra åtskilliga gånger under nätterna när min sambo arbetar(han jobar natt. åker hemifrån runt 21.30- 22.15).
Jag brukar alltid få gå upp en gång runt 23 tiden.
Det har varit 2 helt underbara veckor, de senaste 4-5 nätterna har Jonte somnat runt 8 och vaknat runt 7.
Vi har inte varit uppe en enda gång.

Nu ikväll gick sambon på vid 22 och åkte hemifrån 21.30.
Och vad händer runt 23, jo då vaknade Jonte började gråta, jag gick in och stoppade in nappen. Han gör då som vanligt, lägger sig på sidan och somnar om...

Jag vet inte men det känns som det är nått fel eftersom han bara gör så här i veckorna.
På helgerna när min sambo är ledig händer det knappt aldrig..
Gör jag nått fel?
Jag tycker inte att jag gör nått annorlunda från på helgerna.
Jag går in till sovrummet och kollar på tv runt 21.30-22.30 samma tid som vi gör på helgerna.

Nu överanalyserar jag kanske men det är ju inte annat än att man börjar ifråga sätta sig..
* Jonte beter sig ju speciellt mot mig på dagarna oxå, gnällig och klängig.
* Han kan vara jättegnällig hela dagen men när masken går upp så slutar han.
* Har vi barnvakt så är Jonte jättesnäll och lugn men så fort jag/vi kommer och hämtar honom blir han gnällig
* Är han själv med sin pappa och andra gnäller han aldrig på detta sätt..

Det börjar faan bli jobbigt.

3 kommentarer:

  1. VINCENT ÄR EXAKT LIKADAN!! Mot mig är han relativt glad och lugn likaså när han är hos andra men när jag jobbar och martin e hemma själv med honom så säger martin att han är gnällig och bara otillfreds hela tiden??????
    På nätterna med!! det är skumt men jag tror det säkert bara är en period de går igenom.. vincent hade en period då han bara ville vara med martin också och var gnällig mot mig..=( skitjobbigt men jag antar att barn också har ddåliga dagar? hopaps det blir bättre snart´! kram på er

    SvaraRadera
  2. Du kan vara lugn! Det är perioder o de kommer o går KONSTANT!!!! Stina har nu för tillfället en ren pappa period där jag får vara glad om jag lyckas få sätta på henne strumpor. Annars är det bara pappa ska, pappa ska.... MEN så går de en vecka o sen är de bara mamma mamma mamma...så du kan andas ut! Jag tror faen alla bran funkar såhär... du är världens bästa mamma till Jonte....glöm inte de!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. HIhi barn testar oss nog lite extra med eftresom det är vi som är hemma hela tiden.. Det kommer säkert att vända men vet inte vad man ska göra bara. Engla är likadan verkligen en ögontjänare =)
    Kram kram

    SvaraRadera