tisdag 8 september 2009

Luktar olja

Idag har vi, eller Jonte och pappa ett litet tag, varit hos mormor och Stefan för att "vakta" huset när det kom gubbar som tog bort deras oljepanna...Anledningen till att Jonte och pappa inte va kvar så länge var för att det va ett himlans liv..

Så medan jag låg kvar i soffan och kolla på tv så åkte Jonte och pappa ner på stan för att träffa P och A.
Efter att gubbarna va klara i huset kom de och hämta mig. Vi skulle ÄNTLIGEN få tummen ur!!! Och lämna in ½års korten på framkallning...
Så familjerna!!!!
På fredag kommer era kort.
De kommer att vara 9*12 cm stora och kostar 73 kr styck.
Vi köpte ett paket med 18 kort för 1300 kr...

Efter det åkte vi ut till farmor och Tage. Det va trevligt och Jonte blev bjuden på glass..Han tycker att det är såå gott... På tal om gott, imorse fick han havregrynsgröt med lingonsylt till frulle....Det va GOTT vill jag LOVA.. Det är så roligt och skönt att han äter allt vår son (än så länge, peppar peppar ta i trä!!!)

Nu ska jag ner till tvättstugan igen och snart kommer A och M, vi ska laga mat tillsammans. Hemgjorda hamburgare...
Jag kan äta igen och det har jag gjort alldeles för mkt idag så imorn kan jag för hoppnigsvis börja räkna igen och kanske träna till och med.. Har fortfarande ont men jag orkar inte bry mig om det..

5 kommentarer:

  1. Vad kul med kort =)
    Det är så himla gott med hemmagjorda hamburgare. Det var länge sedan vi åt det nu så det får det nog bli någon dag framöver =)
    Skönt att du har kunnat äta lite mer, förhoppningsvis vänder det nu.. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Tack så väldigt mycket för hjälpen idag. Hoppas det inte stank lika mycket om er som det gjorde när jag kom hem. Bra att Masken åkte iväg med hjärtetrollet.
    Är det så att du mår bättre så är det ju underbart.
    Kramar på er allihop från mamma/mormor.

    SvaraRadera
  3. Nja, syskon får vänta ett tag tills jag vet vad det blir av mig :) o ja, kortet var såååå längesen.. ser knappt att det är våran nu "lilla" bebis på kortet. Sjuukt va tiden går. *suck* KraM Å o L

    SvaraRadera
  4. Hallå där :D Ja du det går undan snart går Jonte med ska du se hihi, det går så fort så :)
    Hoppas det är bättre med din tandvärk ! Kram

    SvaraRadera
  5. oh har du oxå en blogg... vad roligt =) Idag är det en operation som görs i nacken... hon är för trång precis mellan huvud och ner i ryggmärgskanalen... så dom ska fräsa bort en bit av skallbenet... vet inte riktigt hur det ser ut med operationer.. men som det ser ut nu så är det bara den som behvös... vi hoppas att det inte blir fler iaf!!! Nu ska jag dramed mig karln ut i hagaparken... vi har fin fint väder oxå... så det blir nog lunch nånstans där =) Hoppas vi kan ses nått sen efter att vi kommit hem!!! det var juh länge sen vi sprang på varann nu! kram på dig!!

    SvaraRadera