måndag 21 september 2009

Varje dag som småbarnsförälder är unik


Ja tänk vilken skillnad det är från dag till dag när man är hemma med de små liven..
I fredags va det som sagt kaos här hemma eller rättare sagt natten till fredag. Idag/natt har varit helt olik fredagsnatten/dagen. Inatt var jag väl uppe 3 ggr och stoppade in nappen och sen vid 6 så fick lilltrollet välling. Han somnade om och sov till 8 någon gång.
Efter det så låg han och styrde i sängen och jag var redo att när som helst få gå upp och börja dagen. Men till min lättnad så somnade jag om och alltså han med. Jag vakande vid 10-10.30, sonen sov fortfarande!!! När jag gick hemifrån vid 11.30 så sov han FORTFARANDE!! Hade bara hört lite gnäll och gny men ingen vaken kille..

Ja just det jag gick hemifrån vid 11.30 för jag skulle träna spinning vid 12. För inatt vid 04 kom min darling hem. Han hade sådan huvudvärk på jobbet att han va tvungen att ta ut ½ karrensdag...Vi får se hur det blir ikväll, om han är redo att gå till jobbet eller inte(han har ju nästa sovit från 04 till nu förutom 1½ timmen då jag va och träna).
I alla fall, eftersom han va hemma och är världens underbaraste så fick jag gå iväg och träna lunchspinningpasset på friskis.. Det va skönt som tusan men nu är jag riktigt trött och ruggig..
Har tänt massa ljus här hemma och tagit på min snobbentofflorna..

Båda mina killar sover(eller Jonte håller på att vakna) för JA, tro det eller ej men Jonte somna om vid 2 igen efter att han sovit till ca 12. Och sambon gick och la sig efter att jag tränat..
Så nu sitter jag här vid datan och funderar(fruktar) lite inför min kommande natt med lilltrollet.

JAG ÄLSKAR MIN FAMILJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar