onsdag 9 september 2009

Rört på döfläsket

Ja idag har jag i alla fall varit ganska duktig om jag får säga det själv..
Hela familjen har cyklat tur och retur Ljunga..
Dit gick det jättebra med vinden i ryggen, bara 15 min.
HEM tog det lite längre tid med vinden I ANSIKTET!!!!
Jonte brydde sig inte mkt om det utan somnade både dit och hem..
Skönt att någon kan softa!!

Jag hann knappt mer än hem förrän jag skulle möta M för att gymma på Friskis...Så vi avverkade 1 timme bland maskiner och löpband..
SKÖNT att värken näst intill försvunnit..

Just det vi va ju på banken vid 12 idag..
UNDERBARA UNDERBARA HANDELSBANKEN eller man kanske inte kan berömma banken men beskedet var UNDERBART!!
Vår bankman L visade oss en summa: 233.000...
Vi fattade inget???
Det är vad vi drar bort från topplånet och lägger som bottenlån, sa han efter det.
Sen visade han en nu summa: 50.000
Vi fattade inte riktigt då heller???
Det är vad ni har kvar som topplån, sa han då.
HALLÅ hur skönt va inte det..
Vi frågade oxå om våra planer på balkongbygge, om det blir aktuellt. Den summa skulle vi kunna låna utan några problen sa han..
Han är bra vår bankman L.
Nu känns det heltplötsligt inte så trist att bo i lgh. Får vi en balkong så kan jag nog tänka mig att bo här ett par år till.
Om ingen kommer och slänger ett hus på oss vill säga...
(Det är ju HÖGST troligt att någon kommer att göra det!!)
Vår lgh är lika stor som den inringade men lgh under.

5 kommentarer:

  1. Hihi vad kul att du tycker det är roligt att läsa om vår renovering.. Så himla kul o få skriva av sig allt.. Det är ju liksom vårt största köp hittills =)
    Vad härligt med er bank.. Kul med balkongbygge.. Är det ok med föreningen? Om det blir aktuellt så blir det en inglasad? Vi bor på 2a våningen nu med en balkong men den är inte inglasad. kan inte ha balkongdörren öppen om Engla är vaken för hon klättrar upp på stolarna o står o hänger i räckena. Jag blir så himla rädd så jag har den alltid stängd.. Jonte kanske med blir ett litet vilddjur när han blir äldre man vet ju aldrig så det var bara ett litet tips.. Men kul med framtidsplaner.. Om ni vill ha hus så var är det då? Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ni hittar något hus i framtiden =) Ja tyvärr är ju allt så dyrt i de områdena.. Beror ju lite vad man är ute eftre för standard o så med.. Vi gjorde ju så att vi köpte ett renoveringsobjekt o tar lite pö om pö.. Det blir ju billigt till en början men ju mer man vill göra ju mer kostar det ju. När allt är klart kostar det ungefär lika mkt som ett nybyggt hus, skrattar.. Alla är ju så olika.. Vårt var ju inte så dyrt 1 250 000. Då kan man ju göra lite till en början. Vill inte låna alldeles för mkt iom att jag ska vara mammaledig 1.5 år till. Ska bli skönt sen när man får en vanlig lön =) Hihi kan längta lite efter de summorna, skrattar.. VAd kostade eran lägenhet? Har ni dyr hyra också eller är den ok? Ja tänk över balkongbygget, ler.. Bara ett litet tips. Så känner vi över vår balkong med småbarn men alla barn är ju olika men allt man hör på nyheterna om barn som faller från 6e våningen osv.. Usch det är otäckt.. Kramis

    SvaraRadera
  3. Jag hade med en down period då jag kände att jag ville jobba. Det var omkring 10 månader. Men det blev bättre efter ett tag igen.. Sen jobbade jag 2 veckor i somras och då var det som att ha semester =) Mamma var barnvakt. Jag var glad om Engla höll sig vaken 1 timme från det att jag kom hem. Då var det inte lika roligt så nu känns det bra att jag är hemma. Är ju sjukskriven nu så hon går på dagis 9-14 2 dgr i veckan och då får jag tid för mig själv, skönt.. För när bebben kommer så lär jag få häcken full *skrattar*
    Jaså blir det skolbänken sen, jag är imponerad av alla som pluggar. Verkligen duktigt. Vad ska du plugga till? En lång utbildning?
    Ja jag tycker med att det är bra att ha ett renoveringsobjekt och sen ta lite pö om pö.. Man är ju liksom inte gjord av pengar tyvärr.. Annars hade jag nog bott väldans flott, skrattar..

    SvaraRadera
  4. Hej vännen! DU ÄR BARA FÖR DUKTIG! Klapp på axeln! =) Jonte är så himla söt! Har ju bara träffat honom sovande, kanske ska ta o ändra på det?! =) Ta hand om er! KRAM

    SvaraRadera
  5. Oh vad kul o vara idrottslärare.. Skönt och ta det som saknas så att man får full behörighet sen =) Nej denna graviditet är värr än den förra. Tror att det mest beror på att man inte kan vila något eftersom man har en liten att ta hand om samtidigt. Förra gången kunde mna ju bara gå och lägga sig när man var trött men det funkar ju inte nu så det är mycket att man är så trött.. Bröstbölden kom ju nu innan bebisen kom och förra gången efter förlossningen men det verkar som läkarna fått bukt på den utan operation denna gång, skönt. Inte så sugen på och bli nedsövd nu när jag är gravid. Förra gången tappade jag däremot synen på ena ögat 2 veckor innan men det gjorde inte ont utan mest obehagligt och ovant. Foglossningarna som jag har nu gör ju så fruktansvärt ont och det tar på krafterna och ha ont hela tiden så jag måste nog säga att denna graviditet är värr. HIhi ska bli skönt när lilla bebben kommer =) Japp Engla kom för tidigt. Fick henne i v 36, 35+3 eller ngt. Nu är jag i vecka 35 så vem vet.. HIhi spännande.. När fick du Jonte, kom han som beräknad? Kram

    SvaraRadera